Technické SEO je významnou součástí optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o proces zaměřený na vylepšení struktury vašeho webu s cílem zajistit jeho lepší a efektivnější indexaci pro vyhledávače. V tomto článku se podíváme na postup aplikace technického SEO na příkladu e-shopu.
Obsah článku
- SEO audit – zjišťujeme současný stav webu
- Jaké jsou nejčastější chyby v technickém SEO
- Můžete zlepšit technické SEO?
- Nepodceňte obrázky! Vyhledávání obrázků
SEO audit – zjišťujeme současný stav webu
SEO Audit zjistí, v jakém aktuálním stavu jsou vaše webové stránky nebo e-shop. Najde kritické chyby, ale i doporučení. Zjistí, jaké “Health score” má váš web. Na snímku obrazovky níže vidíte dva grafy – graf organického vyhledávání a graf organicky vyhledávaných klíčových slov.
Jaké jsou nejčastější chyby v technickém SEO
- Špatně nastavené přesměrování
- Problémy s rychlostí načítání stránky
- Chyby v sitemapě a robots.txt
- Nedostatečná optimalizace pro mobilní zařízení
- Duplicitní nebo velmi podobný obsah na stránkách
- Nedostatečná struktura URL
- Chybějící nebo špatné využití meta tagů
- ALT tagy u obrázků
- Nedostatek interního propojení
- Bezpečnostní problémy, jako jsou nezabezpečené protokoly
Pozornost věnovaná těmto oblastem může výrazně zlepšit výkon webu ve vyhledávačích a zvýšit jeho celkovou viditelnost. V případě tohoto e-shopu bylo Health Score na začátku pouze 25 %.
Můžete zlepšit technické SEO?
Ano, existuje mnoho způsobů, jak zlepšit technické SEO vašeho webu. Jedním z nich je použití SEO nástrojů (screaming frog, sitebulb, ahrefs), které vám pomohou identifikovat a řešit technické problémy na vašem webu. Technické SEO bývá pro úspěch webu nezbytné. I když může být složité a technicky náročné, jeho význam pro viditelnost webu ve vyhledávačích je nezpochybnitelný. Proto je důležité věnovat dostatečnou pozornost technickému SEO a pravidelně ho optimalizovat.
Co se díky technickému SEO dá dokázat?
Tento konkrétní e-shop zaznamenal vzestup v měsíčních konverzích z 570 na 1 483, což představuje nárůst o 260 %. V případě tržeb to znamená růst o 190 %! Technické SEO je jednoduše skvělý způsob jak zvýšit svůj dosah na internetu.
Nepodceňte obrázky! Vyhledávání obrázků
V našem případě e-shop nabízí vizuálně zajímavé zboží (např. nábytek). To je velmi přínosné pro organickou návštěvnost z obrázků. Každý obrázek jsme tak pomocí tzv. ALT tagů (známé také jako alt atributy nebo alt popisky) popsali a využili tak organickou návštěvnost z vyhledávání. Na grafu níže můžete vidět, že se celkový počet kliknutí a zobrazení výrazně zvýšil.
Proč jsou alt tagy důležité?
Správné používání alt tagů je pro SEO důležité, protože zvyšuje šanci, že obrázek bude správně indexován a objeví se ve výsledcích vyhledávání.
Alt tagy mají dvojí účel:
- Poskytují popis obrázku pro uživatele, kteří obrázky nemohou zobrazit (např. uživatelé s poruchami zraku používající čtečky obrazovky)
- Usnadňují vyhledávačům pochopení obsahu obrázků.
Zaujaly vás výhody SEO? V tomto články jsme vám ukázali, jak technické SEO může výrazně zlepšit výkon e-shopu, což vedlo k významnému nárůstu konverzí i tržeb. Využijte našich SEO služeb a dosáhněte podobných úspěchů. Posilte vaši značku a zvyšte návštěvnost vašeho webu s pomocí našeho týmu SEO specialistů.