Pokud jste majitelem restaurace, kavárny či jiného podniku s kamennou prodejnou musíte disponovat základními znalosti o lokálním SEO. V několika oblastech Vašeho podnikání dokáže totiž hodně pomoct. Navíc vás to bude stát jen čas nad optimalizací vašich stránek. O vše se však může postarat i zkušený SEO specialista. Pojďme se společně podívat na jeho výhody.
Co je to lokální SEO?
Pojďme si krátce nastínit, co je to lokální SEO. Právě tento typ optimalizace pro vyhledávače vám pomůže v tom nejhlavnějším: zviditelnit se. Nebylo by hezké, kdyby každý uživatel, který hledá restauraci ve městě, kde působíte, narazil jako první na váš podnik? Právě s tímto vám lokální SEO pomůže. Navíc jde o jednu z nejjednodušších strategií, jak se dostat do popředí ve vyhledávání. Připravte se však na to, že vás to bude stát to nejcennější, a to čas.
Proč by vás lokální SEO mělo zajímat?
Odpověď je jednoduchá: Protože dnes valná většina zákazníků vyhledává své potřeby na internetu. Ať už se jedná o nová sluchátka, spotřebič či klidné posezení v blízké restauraci. 67 % lidí klikne převážně na 5 prvních odkazů. Proč tohoto poznatku nevyužít? Pokud se na lokální SEO na několik měsíců zaměříte zcela určitě se v TOP pěti výsledcích objevíte.
1. Zlepšení viditelnosti vašeho podniku
Jak jsme již zmínili na začátku. Velká většina lidí kliká na první odkazy. I když se rozhodnou pro jiný podnik, dozví se o vaší existenci. Pokud budou chtít vyzkoušet jinou kavárnu či restauraci, jistě zkusí i druhý, třetí či čtvrtý odkaz a na těchto pozicích můžete být právě vy.
2. Zákazníci vám budou důvěřovat
Buďme k sobě upřímní. Kdy jste naposledy něco vyhledávali a klikli jste na poslední odkaz na stránce? Ano, tato situace může nastat, ale není příliš pravděpodobná. Navíc, když se daný podnik, restaurace či kamenná prodejna nachází na posledních příčkách, nemůžeme si pomoct a hlodá v nás nejistota a stejně raději nakoupíme u ověřeného prodejce, který se nachází výše. Důvěru chcete jistě budovat i vy a v tomto vám lokální SEO dokáže efektivně pomoci.
3. Zvýšení návštěvnosti vašich stránek
Je to logické. Čím výše jste, tím více lidí se dostane na váš web. Google firemní profil v kombinaci s přehledností a působivým designem stránky tak budete se návštěvníci stanou vašimi zákazníky. Průzkumy dokazují, že až 60 % tržeb tvoří věrní zákazníci, tak proč je nezačít oslovovat právě teď?
4. Ušetříte peníze za PPC reklamu
Pay Per Click reklama je velmi oblíbená a rozšířená u všech prodejců, výrobců, ale i poskytovatelů služeb. Jedná se však o službu, která stojí dost peněz a ne vždy je tak efektivní. Lokální SEO vás naopak nic nestojí. Stačí jen tvořit kvalitní obsah a vyplnit účet na Google moje firma. Pokud máte google účet, vyhledávač se o většinu práce postará sám.
5. Čeká vás dlouhodobá pozice
Pokud lokální SEO budete provádět kvalitně a pravidelně, můžete očekávat dlouhodobé ukotvení na stránce s vyhledáváním. Narozdíl od PPC reklam je SEO dlouhodobějšího rázu. Když na týden přestanete platit reklamu, klesnutí poptávky můžete razantně pocítit. U lokálního SEO se vám běžně nestane, že by se vaše pozice ve vyhledávání ze dne na den klesla.
Věříme, že vám náš přehled hlavních výhod lokálního SEO pomohl.