Umělá inteligence a SEO: Přinášíme 7 důvodů proč jen negenerovat texty pomocí umělé inteligence

Používání umělé inteligence se v dnešní době nevyhneme. Tento revoluční nástroj pronikl do různých oblastí a SEO optimalizace pro vyhledávače společně s online marketingem není výjimkou. Některé firmy však začaly roli umělé inteligence přeceňovat a své texty tvořit čistě jen v umělé inteligenci. Zdá se, že se jedná o efektivní šetření nákladů na marketing, provází ho však mnoho úskalí.V dnešním článku se podíváme na to, jaké nevýhody má čisté generování textů umělou inteligencí.


Obsah článku

Umělá inteligence nevyjadřuje emoce a chybí jí osobní tón

Umělá inteligence stále nedokáže dokonale napodobit psaní skutečného copywritera. Správný copywriter dokáže rozeznat TOV (Tone of Voice) vaší značky a do textů zakomponuje váš příběh a úspěchy, které za sebou máte. Internet se však s rostoucím boomem využívání umělé inteligence plní vygenerovanými texty, které jsou mnohdy velmi obecné a nekonkrétní. Správně optimalizovaný web pro vyhledávače obsahuje texty s vašimi zkušenosti, radami a tipy. Díky tomu zaujmete návštěvníky a zvýšíte šanci k předehnání konkurence ve výsledcích vyhledávání.

Znalost kontextu vašeho obsahu je značně omezená

Pokud spolupracujete se skutečným profesionálem, jistě vám poradí, jak text či blogový příspěvek zapadá do vaší marketingové strategie. Umělé inteligenci sice můžete nastínit situaci, v jaké se nacházíte, mnohdy to však bude časově náročnější, než stejnou věc vysvětlit copywriterovi.

Podstupujete riziko nesprávných informací

Umělá inteligence si ráda vymýšlí a vaše texty tak mohou obsahovat faktické chyby a nesrovnalosti. To se děje dokonce, i když čerpáte jen z jedné webové stránky. Texty generujte čistě v umělé inteligenci jen pro dočasné „vyplnění prostoru“ na webových stránkách. Jejich následnou úpravu však doporučujeme konzultovat s copywriterem či marketingovou agenturou.

Autenticita prodává. Tu však AI těžce napodobí

Jak jsme si řekli výše, umělá inteligence zatím nedokáže napodobit emoce. Právě ty však v reklamních a webových textech hrají velmi důležitou roli. Bude také velmi těžké vygenerovat text, který bude autenticky reprezentovat vaši značku, texty totiž nebudou mít emocionální přesah. Zkušený copywriter dokáže napsat tak, že budou s vaším publikem rezonovat a budou v souladu s vaším Tone of voice. Nejlepší webové stránky mají jasný TOV a dokáží s ním velmi dobře pracovat.

Nejlepší webové stránky pracují s jasným Tone of Voice 

Zdroj: Envato

Pomocník pro SEO optimalizace, ne však specialista

SEO optimalizace webu a umělá inteligence je hojně diskutované téma samo o sobě. Nástroje, které s ní pracují vám se SEO dokáží velmi pomoct. Vygenerují vám témata na blogové články, klíčová slova a v některých případech dokážou najít weby pro zpětné odkazy. Neměli byste na ni však příliš spoléhat, protože věty a souvětí, které vygeneruje nemusí nutně dávat smysl. Rovněž kvalita vyhledaných webů může být proměnlivá a témata příliš obecná. Umělá inteligence navíc nemůže dostatečně pochopit vaši SEO strategii. Pokud tedy potřebujete komplexní SEO strategii a jí odpovídající obsah, doporučujeme spolupracovat se zkušenými SEO specialisty a copywritery.

Tuctovost textu a jeho neoriginalita

Umělá inteligence tvoří texty na základě již těch publikovaných na internetu. Často se vám tak stane, že vygenerujete článek, který bude pouze kompilací již těch existujících. Zákazníci však v současné době hledají přidanou hodnotu obsahového marketingu. Tu vám umělá inteligence v textech zřídkakdy přinese.

Doslova umělé vyprávění příběhu

Zákazníci milují příběhy značek, a pokud jsou dostatečně silné, pamatují si je. Vygenerování příběhu značky pro strategický marketing je poměrně snadné u velkých a známých firem – informací o nich je plný internet. Problém nastává, když s budováním značky začínáte a váš příběh k dohledání nikde není. Umělá inteligence vám může pomoci s opravou pravopisných, syntaktických a slovosledových chyb, text však nebude mít tzv. „lidský přesah“. Jak jsme si řekli výše, lidé potřebují z textu cítit emoce a u příběhu značky to platí dvojnásobně. 

Používat, nebo nepoužívat umělou inteligenci k psaní textů?

Nástroje umělé inteligence samozřejmě používejte. Jedná se o budoucnost obsahového marketingu, která vám dokáže zjednodušit mnoho činností. Plánování osnovy textu, rešerše zdrojů informací, brainstorming témat – To vše zvládnete do pár minut pomocí umělé inteligence. Tu „tvrdou“ práci však budete muset udělat vy, váš copywriter, nebo marketingová agentura. Dokud se budou psát pro lidské zákazníky, bude potřeba lidský přesah ve vašich textech.
Věříme, že díky tomuto článku již víte, proč se nevyplatí čistě generovat texty umělou inteligencí. Pokud chcete pomoct s vaší SEO optimalizací, doporučujeme se obrátit na naše specialisty. Postaráme se vám také o web development a vytvoříme vám moderní webové stránky, které se budou umisťovat na předních pozicích vyhledávačů.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!