Tipy, jak zvýšit dosah na Instagramu v roce 2024

Instagram je mocná sociální síť s velkým potenciálem a doslova miliardou aktivních uživatelů každý měsíc. Pro zviditelnění vaší značky ale potřebujete nejen publikum, ale i jeho zapojení do vašich příspěvků! Máte tisíce sledujících na instagramu, ale vůbec s vámi neinteragují? Pravděpodobně jste je dostatečně nezaujali. To znamená, že je i méně pravděpodobné, že s vámi budou chtít v budoucnu navázat kontakt. 

Pokud pro svou značku chcete vytvořit důvěryhodný profil s kvalitním obsahem a komunitu věrných sledujících, čtěte dál.

Obsah článku

  1. Popisky k fotkám by měly být natolik zajímavé, aby si je sledující mohli uložit a sdílet dál.
  2. Instagram feed by měl být barevný
  3. Využívejte karuselového formátu
  4. Buďte konzistentní a plánujte
  5. Zapojujte se do děje a komunikujte s publikem
  6. Vytvářejte videa a reels
  7. Nezapomínejte na stories!
  8. Volte vhodné hashtagy, nebo si dokonce vytvořte svůj vlastní
  9. Sdílejte lidské tváře
zdroj: pixabay
zdroj: Pixabay

1. Popisky k fotkám by měly být natolik zajímavé, aby si je sledující mohli uložit a sdílet dál.

I když fotky kolikrát dokáží říct více než tisíc slov, lidem nestačí strohý popisek typu “Venku je krásně.”. Vaše publikum je zvědavé a prahne po informacích. Experiment z dílny “A Social Media Lab” dokonce prokázal, že úplné nepsaní popisků má na dosah a engagement příspěvků negativní dopady.

Chcete-li si své publikum udržet, zajistěte, aby se k vašim příspěvkům i vracelo. Publikujte proto zajímavý obsah, který lze uložit a sdílet.

Nebojte se o vašem zaměření povědět víc. Však vy jste ti, kdo mu rozumí nejlépe.

2. Instagram feed by měl být barevný

Studie z roku 2019 zjistila, že barevné příspěvky získávají až o 24% více liků, a až o 46% více komentářů než ty černobílé

Věděli jste, že existuje psychologie barev

Jednou z nejpopulárnějších barev používaných v marketingu je červená barva. Evokuje v člověku silné emoce jako kuráž, odvahu či vášeň. Téměř každý ji má spjatou s Vánoci či svátkem Sv. Valentýna. Značky, které barvu používají právě pro její charakteristiky jsou například Netflix a YouTube. Studie také potvrdily, že když spatříme červenou, cítíme se víc hladoví. Není proto divu, že ji užívají i značky McDonald’s nebo KFC.

Více jsme se o tom rozepsali v novém příspěvku na Instagramu: 

Zelená evokuje pocity přírody, svěžesti, loajálnosti a peněz.

Modrá klid, spolehlivost či moudrost.

Fialová reprezentuje bohatství, umění, unikátnost a představivost.

Růžová péči, něžnost a jemnost.

Červená romantiku, odhodlání a hlad.

Žlutá slunce, pozitivitu a radost.

Hnědá symbolizuje přírodu a organické věci.

Černá sofistikovanost a sílu.

Bílá nevinnost, klid a éteriku. 

3. Využívejte karuselového formátu

Karuselové příspěvky získávají největší počet liků, a to nezávisle na počtu followers. Čím více času vaše sledující stráví nad prohlížením si příspěvku, tím vyšší je pravděpodobnost, že ho i okomentují či si ho uloží.

Na druhou stranu, zahltit sledující kvantitou informací také není to pravé ořechové. Zkuste sdílet krátké shrnutí z blogového článku. Vypíchněte ty nejdůležitější informace a na závěr odkažte na původní článek. Ti, kteří budou chtít vědět víc, si ho přece rádi přečtou. Dále můžete sdílet recenze od vašich zákazníků. Sdílení pozitivních recenzí je také skvělý způsob jak zvýšit viditelnost, vzbudit zájem o vaše produkty a vybudovat silnou komunitu. 

4. Buďte konzistentní a plánujte

Svůj profil nemusíte zahlcovat kvantitou nekvalitních příspěvků jen pro to, aby se neřeklo a vy něco zveřejnili. Stanovte si takové časové rozmezí mezi přidáváním nových příspěvků, které je dlouhodobě udržitelné. Pokud publiku předáváte kvalitní obsah, jistě si vystačíte i s jedním příspěvkem týdně.

Vytvořte si plán minimálně na týden nebo dva dopředu. Využívejte aplikace jako je Later, Preview, UNUM nebo nové album ve vašem iPhonu!

5. Zapojujte se do děje a komunikujte s publikem

Nezapomínejte svým sledujícím odpovídat co nejrychleji, a to jak na zprávy, tak komentáře. Navážete tak bližší vztah s publikem, a o to víc se pak zapojí do vašeho obsahu.

Pokud chcete docílit dlouhodobého úspěchu, nezapomínejte, jak moc je budování online komunity důležité. Komunita je něco, čeho se vaše publikum cítí součástí. Znamená to mnohem víc, než jen býti jednorázovým zákazníkem. Vytvoření dobré komunity na Instagramu je jeden z nejlepších způsobů jak si získat důvěru, posílit zapojení a zůstat v kontaktu s dlouhodobými zákazníky.

Dále, buďte vidět. Komentujte a lajkujte příspěvky vašich potenciálních sledujících nebo ostatních profilů v podobné či stejné branži. Bude pravděpodobnější, že si vás všimnou další lidé, kteří se rádi stanou součástí vaší komunity.

woman using mobile phone texting message drinking coffee stylish bag table wearing grey dress orange plaid enjoying cozy morning cafe 273443 2554
zdroj: Freepik

6. Vytvářejte videa a reels

Začleněním videoobsahu do svého obsahu máte téměř vyhráno. 

Instagram vždy dělá vše pro to, aby své nejnovější funkce propagoval mezi uživateli. Pokud tedy pomocí Reels či IGTV nahrajete video, algoritmus bude funkci propagovat, a to včetně vašeho obsahu.

Instagram Reels vám umožňují sdílet až 30sekundová videa. Je to vlastně takový poadřený pokus konkurovat TikToku, což je sociální síť velmi oblíbená zvláště u generace Z. Podstata Reels i TikToku je stejná, poskytuje sdílení krátkých kreativních videí. Instagram nabízí uživatelům a podnikům skvělou příležitost široce oslovit nové uživatele a proměnit je ve své sledující a loajální zákazníky. A to všechno kreativní a zábavnou formou, která přinese větší návratnost investic pro podniky. 

Proč zvolit Instagramové Reels a ne TikTok?

TikTok byl spuštěn relativně nedávno jako zábavná platforma pro Generaci Z, což je jeden z důvodů, proč byl obchodními účty většinou ignorován. Mezitím firmy a podniky byly na Instagramu vždycky předtím. Dokonce až 76% z nich využívá platformu právě pro marketing. Což znamená, že marketing a spolupráce jsou na Instagramu mnohem organičtější a viditelnější. 

Další výhodou je, že aktuálnost s nejnovějšími trendy udělá na vaše publikum dojem, což se může velmi pozitivně projevit na celkovém image značky!

A hlavně, buďme k sobě upřímní; Instagram je nejrychleji rostoucí sociální sítí dnešní doby, jelikož se snaží držet kurz s trendem.. co ale bude za pár let s TikTokem?

7. Nezapomínejte na stories!

Věděli jste, že 69% spotřebitelů uvedlo, že stories jsou pro ně skvělým způsobem, jak poznat značku a její produkty blíže.

Stories (příběhy),  nejoblíbenější funkce na Instagramu, jsou skvělým nástrojem k udržení si publika, aniž byste denně investovali spoustu času a úsilí do vytváření kvalitních příspěvků. SocialInsider zdůrazňuje, že značky by měly zveřejňovat až 5 stories denně. 

Jak na kvalitní stories?

  • I u stories byste se měli držet designu, který odráží váš brand. 
  • Pomocí statistik sledujte, kterým příběhům se na vašem profilu daří nejlépe a ty poté sledujícím servírujte častěji. 
  • Pro lepší dosah využívejte hashtagů
  • Přidávejte v časové špičce, tedy v čase, kdy je na síti aktivní největší část vašich sledujících. 
  • Využívejte samolepek a GIFů –  krátké kvízy nebo stories typu “tohle nebo tamto” mají sledující velmi rádi a vám to naopak pomůže zvednout engagement!
  • Nechte se dotazovat. A nejlépe tomu přiřaďte frekvenci. První den v týdnu, každou středu nebo poslední den v měsíci? Už je jen na vás, co z toho zvolíte.

8. Volte vhodné hashtagy, nebo si dokonce vytvořte svůj vlastní

Hastagy typu #summer nebo #music jsou příliš obecné a váš příspěvěk se mezi miliony dalších lehce ztratí. Místo toho používejte kombinace trendových a pro váš obor specifických hashtagů. Hledat hashtagy můžete přímo v samotné aplikaci Instagram. Daný hashtag rozklikněte a podívejte se, co za obsah se pod ním objevuje. Případně, kdo obsah publikuje a jaké související hashtagy používá?

IMG 7245

IMG 7246 1

Nejlepší strategií je neustále hledat, zkoušet a zpětně vyhodnocovat podle přehledů – “počet zobrazení z hashtagů”. 

Dobrou volbou jsou i brandové hashtagy, které vám pomohou zviditelnit obsah profilu. Vlastní brandový hashtag vytvoříte tak, že ho začnete používat pro své příspěvky. Měl by být jednoduchý, aby se ho publikum chytlo a relevantní s vaší značkou. Nečekejte ale žádný razantní nárůst nových sledujících. Jde spíš o princip dostat hashtag do povědomí lidí, k čemuž mohou pomoci i různé projekty či akce.

9. Sdílejte lidské tváře

Největší chybou začínajících podnikatelů na Instagramu je sdílení holých produktů a služeb. Průzkum totiž dokazuje, že příspěvky s lidskými tvářemi získávají až o 38% více liků a o 32% více komentářů. Přidání lidskosti do vašeho obsahu je ale klíčové nejen na Instagramu!

Chcete o Instagramu vědět více?

Tipy & triky, jak na Instagram jsme ve zkratce rozebrali tady.

Jak na Instagram Guides se dozvíte tady.

Naše oblíbené instagramové profily jsme rozebrali zde.

Výhody lokálního SEO, efektivní zviditelnění vašeho podnikání.

Pro další příspěvky a články nabušené nejnovějšími poznatky nás sledujte na Instagramu, Linkedinu a Facebooku!

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!