Nejoblíbenější nástroj inzerentů na internetu je nepochybně PPC reklama. Svou pověst si získala díky snadné kontrole nákladů vynaložených na marketing a dobře měřitelnými výsledky. Víte však jak tvořit PPC reklamy tak, abyste zvýšili návrat své investice?
Obsah článku
- PPC reklama, co má smysl. Mluvte řečí vašich zákazníků. Volte správná klíčová slova
- Spravujte rozpočet a nabídkové strategie
- Zaujměte svými texty a formou. Pomůže vám copywriting a rozšířená reklama
- Zajistěte, že vás zákazník pozná do 3 sekund: Optimalizace landing page
- Oslovujte ty správné uživatele a rozdělte si je do kategorií
- Sledujte a analyzujte výkonové metriky
PPC reklama, co má smysl. Mluvte řečí vašich zákazníků. Volte správná klíčová slova
Ze všeho nejdříve si připomeneme základ PPC reklamy a tím jsou klíčová slova. Už jen jejich výběrem můžete zvýšit své ROI, protože se vaše reklamy budou zobrazovat relevantním uživatelům a tím zvýšíte pravděpodobnost konverze. Nezaměřujte se pouze na nejhledanější klíčová slova, která jsou obvykle velmi drahá, ale zkuste i fráze či specifické termíny. Rozdělte si je do těchto kategorií „Nejdůležitější “, „Důležitá “, „Méně důležitá“ podobně jako to děláme v SEO analýze webu, o které jsme psali zde.
Spravujte rozpočet a nabídkové strategie
Existuje mnoho nástrojů, které vám pomohou se správou PPC kampaně. V tomto článku se však budeme zaměřovat pouze na ten nejpoužívanější, kterým je Google Ads. V tomto nástroji máte na výběr ze dvou strategií řízení kampaní:
- Manuální řízení
- Automatické řízení
Pro maximální ROI doporučujeme kombinovat obě strategie. U klíčových slov, která jsou pro vás velmi důležitá, volte manuální řízení a velikost nabídky přizbůsobte velikosti konkurencí. Automatické řízení volte u větších kampaní a klíčových slov, která jsou relevantní, ale nemají tak velkou míru prokliku. Své nabídky také upravujte podle lokace zákazníků, požadovaného času zobrazení a nejpoužívanějšího zařízení. Se správným nastavením vám dokáže pomoct marketingová agentura, která má ve svém týmu specialisty na PPC.
Zaujměte svými texty a formou. Pomůže vám copywriting a rozšířená reklama
Reklama musí zaujmout a to nedokážete bez kvalitního copywritingu. Váš text musí být relevantní, krátký, přehledný a jasný. Nejlépe by měl obsahovat i výzvu k akci, tzv. Call to action (zkr. CTA). Využívejte i rozšíření reklam jako je například rozšíření o podstránky, lokalitu a ceny. Tyto informace zaujmou další potenciální zákazníky.
Zajistěte, že vás zákazník pozná do 3 sekund: Optimalizace landing page
Efektivita PPC reklamy souvisí i s tím jak dobře máte optimalizovaný web pro vyhledávače. Kvůli této blízkosti k SEO optimalizaci, se tak nemůžeme vyhnout tomuto bodu. Jakmile potenciální zákazník klikne na vaši PPC reklamu, máte přibližně tři sekundy (1.) na to ho zaujmout. Zdá se to jako obtížné, ale moderní webové stránky to dokáží. Jak je to možné? Správně optimalizovanou a přehlednou cílovou stránkou tzv. „landing page“. Po přesměrování na vaši stránku se zákazník musí dozvědět základní informace:
- S čím mu pomůžete
- Jaké služby, nebo výrobky nabízíte
- Jak se dostane k více informacím
- Kde vás nalezne a jak vás může kontaktovat
Pokud hledáte příklad správně optimalizované landing page, nemusíte chodit daleko. Stačí se podívat na tu naší, která všechny tyto body splňuje.
Oslovujte ty správné uživatele a rozdělte si je do kategorií
V Google ads máte několik možností jak cílit na své potenciální zákazníky pomocí nástrojů „cílení na publika“ a „demografického cílení“.
Při cílení na publika se setkáte s různými typy rozčlenění podle zájmů a lokace potenciálního zákazníka, či jeho podobností s jiným publikem. V demogrickém cílení pak zvolíte například pohlaví a věk. Při nastavování těchto parametrů se vám tak bude velmi hodit vypracovaná definice cílové skupiny a zákaznické persony. Zákazníky si můžete následně rozdělit do různých kategorií. To přispívá nejen k přehlednosti vašich kampaní, ale také k jejich efektivnosti. Můžete například vyloučit určité typy uživatelů, na které cílit nechcete, nebo vložit vlastní seznamy zákazníků.
Sledujte a analyzujte výkonové metriky
Při správě PPC kampaní se jedná o jeden z nejdůležitějších kroků, které musíte dělat. Klíčové metriky jako je míra prokliku (CTR), cena za proklik (CTR), míra konverze (Conversion rate) nebo návratnost investic do reklamy (ROAS) přeci jen rozhodují o dalším směřování vašich kampaní a velikosti rozpočtu na další období. Pravidelně proto sledujte tyto metriky a při A/B testování si všímejte zajímavých proměn. Mnohdy vám kombinace prvků z mnoha kampaní pomůže vytvořit jednu, která bude fungovat skvěle.
PPC reklama je dnes velmi důležitým marketingovým nástrojem pro každé odvětví podnikání. Pokud se budete řídit našimi radami jistě se vám vaše investice do PPC vyplatí. Pokud vás zajímá více informací, přihlaste se na naše školení PPC nebo se podívejte na náš blog. Přejeme vám hodně prokliků.