Influenceři dokáží zachraňovat životy. O tom jsme se mohli sami přesvědčit při sbírce pro Vilíka. Díky vlivu českých influencerů se peníze pro malého Vilíka vybraly v rekordní čas. Co vše tomu předcházelo?
Obsah článku
- Sbírka pro malého chlapečka s velkou výzvou
- Influenceři zachraňují život: Petr Švancara patronem sbírky
Sbírka pro malého chlapečka Vilíka s velkou výzvou
Vilík se narodil jako zdravé miminko. Prvních pět měsíců jeho vývoje probíhalo v pořádku. Problémy začaly zprvu nenápadně (již se neotáčel tak často, z bříška občas přepadl), ale během pár týdnů bylo jasné, že se děje něco vážného.
Vilíkovi bylo v jeho 9 měsících diagnostikováno velmi vzácné neurodegenerativní progresivní onemocnění SPG56. Toto onemocnění způsobuje poškozování nervových buněk, což může vést ke spasticitě a slabosti dolních i horních končetin.

Vilíkovou jedinou záchranou byla genová terapie v Austrálii. Celkové náklady však přesahují částku 20 milionů korun a dávky této terapie jsou omezeny. Rodiče se proto rozhodli o dobročinnou sbírku na portálu www.znesnaze21.cz. Zde však nastal další problém – propagace sbírky. Rodiče se proto obrátili na své známé a díky nim se dostali postupně k známým osobnostem (influencerům).
Influenceři zachraňují život: Petr Švancara patronem sbírky
Patronem sbírky se stal bývalý fotbalista Petr Švancara, který ji zpropagoval na sociálních sítích a s malým Vilíkem se dokonce osobně setkal. K rozšíření povědomí se také připojila Nikol Leitgeb a Barbora Lukášová, které tuto sbírku sdílely na svých Instagramových profilech. Sami jsme chtěli jako InfluenCom přiložit ruku k dílu, využít naše kontakty, zkušenosti a zaštítit kompletní “kampaň” s influencery k rozšíření povědomí o této sbírce. Byli jsme, ale překvapení jak rychle se potřebná částka vybrala. Během prvních několika dní, kde začali plánovat a kontaktovat první influencery, se cílová částka úspěšně vybrala. Vilík tak mohl podstoupit potřebnou léčbu.
Chceme tímto článkem upozornit, že Influenceři jsou často vnímání jako chodící billboardy a obzvlášť starší generace na jejich práci nevidí nic smysluplného a hodnotného. Díky těmto momentům, bychom chtěli vyzdvihnout i jejich pozitivní vliv na společnost a sílu, kterou mohou využít, pro dobrou věc a v některých případech nepřímo zachránit i ŽIVOT.
Dlouhodobá pomoc dětem a rodinám. Nikol Leitgeb a nadační fond Radovan
Influencerka a herečka Nikol Leitgeb je důkazem toho, že vliv na sociálních sítích jde využít pro dobrou věc. Dlouhodobě poukazuje na dobročinné sbírky a projekty pro podporu nemocných dětí a rodin v těžkých životních situacích. Velkou část české veřejnosti se jí podařilo zmobilizovat na sbírku pro Martínka s výzvou AADC syndromu. Díky Nikol a dobrosrdečnosti přispěvatelů se na konci sbírky vybralo přes sto padesát milionu korun. Částka tak pokryla jak náklady na Martínkovu léčbu, tak část nákladů dalších dobročinných sbírek. V roce 2023 influencerka založila vlastní nadační fond Radovan, aby mohla ještě více pomáhat dětem i dospělým, kterým osud nepřál.
Jsme rádi, že můžeme s pomocí influencerů pomáhat dobré věci. Vilíkova sbírka je důkazem toho, že vliv na sociálních sítích se dá využít pro dobročinné účely. Mnohdy se také jedná o nejdostupnější možnost pro rodiny v těžkých situacích. V případě, že byste chtěli s influencery pomoci i vy, obraťte se na nás.