Copywriting a SEO jdou spolu ruku v ruce. Velmi populární radou pro lepší umístění ve vyhledávačích je pravidelná tvorba obsahu. Právě texty jsou pro vyhledávače klíčové pro získávání informací z vašich stránek. Díky kombinaci poznatků ze SEO optimalizace a copywritingu tak dokážete vytvořit obsah, který vás bude posouvat výše ve vyhledávání. Jak na to? Na to se podíváme v tomto článku.
Obsah článku
- O čem psát? „Pomůže“ vám konkurence
- Vybíráme a třídíme klíčová slova
- Texty? Skvělá příležitost pro budování zpětných odkazů
- Jeden obrázek vydá za sto slov. Nezapomínejte je tedy používat!
- Jak vypadá správný článek? Využijte naši šablonu
- Kam s textem? Možností je mnoho
O čem psát? „Pomůže“ vám konkurence
Nejdříve ze všeho budete muset vymyslet o čem budete psát. Na třídění myšlenek existuje mnoho strategií jako jsou například myšlenkové mapy. Pro „Brainstorming“ využijte i samotný vyhledávač. Podívejte se na nejlepší webové stránky a na obsah, který publikují. Podívejte se také na často kladené dotazy.
Pokud chcete pro začátek tzv. „nakopnout“, využijte vaší konkurence. Určitě se najde web, který o vašem oboru podnikání pojednává a vy můžete projít jeho články a napsat lépe a hodnotněji.
K hledání témat můžete samozřejmě využít i umělou inteligenci. Mnohdy však návrhy budete muset upravit, protože nebudou dostatečně specifické, nebo nebudou dávat smysl.
Vybíráme a třídíme klíčová slova
Po vybrání témat vás bude čekat analýza klíčových slov. Tu velmi dobře známe na poli SEO optimalizace pro vyhledávače. V Copywritingu jsou ale neméně důležitá. Následně si v nich uděláme pořádek a roztřídíme je celkem do tří kategorií podle jejich důležitosti:
- Nejdůležitější
- Důležitá
- Doplňková
Klíčová slova mají i svá specifika. Zaměřte se na hlavně na hledanost, obtížnost a změnu pozic klíčových slov. Co tyto jednotlivé faktory znamenají?
- Hledanost – Uvádí odhadovaný počet vyhledání klíčového slova oproti minulému měsíci
- Obtížnost – Pod tímto faktorem se dozvíte jak obtížné je se na klíčové slovo umístit ve vyhledávači
- Změna pozic – Pozice klíčových slov se neustále mění. Klíčové slovo „zimní bunda“ bude mít jinou pozici v létě a jinou v zimě.
O tom, kam vkládat klíčová slova si řekneme v části o správně vypadajícím článku. Pokud se chcete dozvědět více informací na téma SEO optimalizace webových stránek, sepsali jsme pro vás článek Jak na SEO? Kompletní průvodce.
Texty? Skvělá příležitost pro budování zpětných odkazů
Blogové a PR články jsou jednoduše skvělou příležitostí pro linkbuilding. Sestavte si seznam stránek, na které chcete odkazovat. Nejčastěji se bude jednat o:
- Hlavní stránku vašeho webu
- Stránku s podrobnostmi o vašich výrobcích či službách
- Jakoukoliv další stránku, na kterou článkem cílíte
Je také důležité si uvědomit, že pokud budete publikovat na jiném webu, je možné, že za zpětné odkazy zaplatíte. O tom si řekneme více v části o publikaci.
O tom, jak jsou texty důležité se dozvíte i v našem SEO školení, které jsme si pro vás připravili.
Jeden obrázek vydá za sto slov. Nezapomínejte je tedy používat!
Váš text může být nabytý těmi nejpraktičtějšími informacemi, obsahovat všechna klíčová slova a odpovědět na všechny otázky vašich zákazníků. Pokud si ho ale nikdo nepřečte, vaše snaha bude k ničemu. Ke zvýšení čtenosti textu doporučujeme používat obrázky a krátké odstavce. Můžete využít služeb různých fotobank jako je například www.elements.envato.com nebo nejznámější www.shutterstock.com. Nejlepší je však pokud máte své vlastní fotografie. Článek tak působí autentičtěji a je větší pravděpodobnost, že si ho návštěvníci přečtou. Nezapomeňte také na na popis obrázku (tzv. alt text). Díky němu totiž vyhledávače ví, co se na obrázku nachází.
Jak vypadá správný článek? Využijte naši šablonu
Správný článek musí obsahovat několik částí, které jak pro vyhledávače, tak pro návštěvníka člení text do logických celků. Nejčastější hierarchie článku je následující:
- Nadpis ve formátu H1
- Perex (úvod)
- Obsah článku
- Nadpisy ve formátu H2
- Příklady z praxe
- Shrnutí
Pokud se vrátíme zpět ke klíčovým slovům, vkládejte je do nadpisů H1 a H2. Google tak nepochybně pochopí, že váš článek pojednává o jednom tématu a začne ho na daná klíčová slova zobrazovat hledajícím. Pokud stále nevíte jak začít, vytvořili jsme pro vás šablonu, kterou si můžete používat v začátcích vaší tvorby.
Kam s textem? Možností je mnoho
Dopsali jste článek a chcete ho publikovat na web? Určitě vás nejdříve napadl váš web, ale ještě s tím chvíli počkejte. Nabízí se vám totiž více možností kam svůj text publikovat.
Publikujeme na našem webu
Pokud se rozhodnete publikovat na vlastní web, doporučujeme vytvořit sekci blog. Svůj text můžete samozřejmě publikovat i na jiná místa, ale moderní stránky sekci blog mají. Jejich správci totiž vědí, že uživatelé internetu jsou na tuto záložku zvyklí a ví co se pod ní skrývá.
Mezi hlavní výhody této možnosti se patří:
- Jednoduchá úprava článku při doplňování informací
- Publikace zdarma
- Velmi efektivní způsob budování on-page prolinkování
Mezi hlavní nevýhody této možnosti se patří:
- Off page prolinkování se tímto způsobem nedá udělat
- Pokud vaše stránka nemá vysokou návštěvnost, bude trvat než se o článku lidé dozvědí
- Nevyužíváte autoritu domény jiných webů, což není efektivní pro budování organických zmínek o vašem webu
Meta titulek a Meta popisek. Dejte si na nich záležet
Při publikaci na vašem webu si budete muset vytvořit i vlastní Meta titulek a meta popisek. Ptáte se, jak mají vypadat?
Správný meta popisek (meta description) je dlouhý přibližně 130-160 znaků. Naopak Meta titulek (meta title) je mnohem kratší. Obecně se ho doporučuje psát v délce přibližně 30–60 znaků.
Publikujeme na cizím webu
Publikace na jiném webu pro vás může být velmi výhodné. Spolu s tím ale musíte počítat s řadou starostí, které u vlastního webu nemáte. Nejčastěji totiž budete publikovat texty na weby s vyšší autoritou domény (tzv. Domain authority, zkr. DA), aby se dostavil efekt v podobě posunutí v SERP. To samozřejmě bude stát penízem kdy se cena publikace zvyšuje s autoritou domény. Je však možné domluvit tzv. výměnu odkazů, kdy si s majitelem druhého webu doslova vyměníte odkazy.
Dále budete muset provést analýzu nejčastějších návštěvníků webu. Stránka, kterou navštěvují převážně lidé z Asie, pro vás, jako české podnikatele, s největší pravděpodobností nebude příliš relevantní.
Mezi hlavní výhody této možnosti se řadí:
- Web s větší autoritou domény může pomoct s autoritou vašeho webu
- Jedná se o efektivní způsob budování off-page zpětných odkazů
- S kvalitními weby dokážete budovat organické zmínky o vašem webu
Mezi hlavní nevýhody této možnosti se řadí:
- Za publikování článku pravděpodobně zaplatíte
- Je možné, že zaplatíte i za publikování zpětného odkazu a případné úpravy článků
- Hledání relevantních webů s vysokou DA (Domain authority) může být časově velmi náročné
V CreatiComu se nám podařilo vytvořit rozsáhlou databázi relevantních webů s vysokou autoritou domény. Jednalo se o velmi náročnou činnost, díky tomu však dokážeme pro každého klienta najít ten nejlepší web pro publikování článků o jeho podnikání.
Publikujeme nebo sdílíme na sociálních sítích
Velmi zajímavou alternativou je publikace článku na sociálních sítích. Facebook nebo LinkedIn tuto možnost nabízí. Na druhé zmiňované platformě jsou blogové články velmi populární, přesvědčte se sami u následujících textů:
- How ChatGPT is Changing the Game in 2023
- Now Is the Time to Build the Workplace of the Future
- 17 Of the Best Tools For Any Entrepreneur Looking to Scale Their Business
V Česku možnosti příspěvků mnoho uživatelů nevyužívá, což můžete využít ve svůj prospěch. Pro inspiraci se můžete podívat na náš LinkedIn Newsletter.
Věříme, že jste se v tomto článku dozvěděli, proč je Copywriting nedílnou součástí SEO optimalizace. Využijte naše SEO služby a web development a posuňte vaše webové stránky ve výsledcích vyhledávání. Přejeme vám hodně štěstí při sepisování textů.