Pokud chcete vést úspěšný e-shop, digitálnímu marketingu se nevyhnete. Jak ale zvýšit povědomí o svém obchodu a udělat to co nejefektivněji? Využijte všechny možnosti, které se vám nabízí. Na základní nástroje, které váš strategický marketing nesmí postrádat, se podíváme v dnešním článku.
Obsah článku
- Mluvte slovy svých zákazníků – zaměřte se na SEO
- Místo jako stvořené pro reklamu: sociální sítě. Využijte influencer marketing
- E-mail není mrtvý. Oprašte svůj newsletter
- PPC reklama. Začleňte ji do strategie a plaťte jen za proklik
- Virtuální tržnice? To jsou srovnávače zboží
- Něco však zůstává stejné: Kvalita zákaznického servisu
Mluvte slovy svých zákazníků – zaměřte se na SEO
Pokud vlastníte e-shop, SEO optimalizace pro vyhledávače je věc, kterou musíte implementovat. Chcete používat slova svých potenciálních zákazníků, klíčová slova, která vaši návštěvníci vyhledávají. S tím souvisí i linkbuilding, který propojí jednotlivé stránky vašeho e-shopu a zlepší orientaci zákazníků na vašem webu. Protože víme, že jedině dobře optimalizovaný web pro vyhledávače prodává, zpracovali jsme pro vás kompletní SEO návod, který vám může posloužit jako inspirace ke zlepšení. Důležité je zdůraznit dostupnost na mobilních zařízeních. Google stránky na nich nedostupné nebude nadále zobrazovat. Navíc
Místo jako stvořené pro reklamu: sociální sítě. Využijte influencer marketing
Sociální sítě jsou pro digitální marketing stejně důležité jako SEO. Pokud do své marketingové komunikace navíc začleníte influencery, získáte autentickou reklamu, která na sociálních sítích prodává více než jakékoliv další možnosti inzerce na sociálních sítích. Při dlouhodobé spolupráci s influencery vám marketingová agentura může zařídit vlastního ambasadora. Pokud vás influencer marketing zaujal, rádi vám s ním pomůžeme v Influencomu.
E-mail není mrtvý. Oprašte svůj newsletter
Zdá se, že e-maily v dnešní době nikdo nečte. Opak je ale pravdou. Newslettery stále populární a zákazníci na ně opravdu reagují. Je však důležité, aby zákazníkovi přinesl nové informace a obohatil ho. Neméně důležité je také kvalitní textové zpracování, ve kterém dodržujete svůj „Tone of Voice“. S tvorbou čtivého newsletteru vám pomůže zkušený copywriter, nebo obsahový specialista. Pokud chcete začít sami a nevíte jak na to, můžete se inspirovat na našem LinkedIn. Pro sledující pravidelně píšeme newsletter se zajímavými informacemi z digitálního marketingu a influencer marketingu.
PPC reklama. Začleňte ji do strategie a plaťte jen za proklik
Oblíbený nástroj k propagaci webových stránek, který musí využívat každý e-shop. Podnikatelé ho mají tolik rádi, protože se náklady na PPC dají velmi dobře kontrolovat a máte jasná data o tom, zda vaše reklama vedla ke konverzi či ne. Můžete si vytvořit i různé ppc kampaně a stále platíte pouze za proklik. Jedná se také o mnohem rychlejší způsob propagace například SEO optimalizace webu. Na našem PPC školení však účastníkům doporučujeme kombinovat více marketingových aktivit jako je například SEO, content marketing nebo influencer marketing. Pro rychlé rozšíření povědomí o vaší značce je ale Pay Per Click reklama ideální.
Virtuální tržnice? To jsou srovnávače zboží
Podobně jako jsou pro SEO důležité katalogy, pro eshopy jsou ekvivalentem srovnávače zboží. Někteří zákazníci hledají převážně na platformách jako je Heureka.cz či Zboží.cz, a proto se jedná o skvělou reklamní plochu pro vaše zboží. Klíčové je mít dobré recenze od spokojených zákazníků, mnoho srovnávačů s nimi totiž pracuje. Jakmile se vaše nabídka zákazníkům zalíbí, nakoupí u vás. Pokud vás zajímá, jak tyto internetové srovnávače fungují, sepsali jsme pro vás článek, jak fungují srovnávače cen, kde toto téma rozebíráme.
Něco však zůstává stejné: Kvalita zákaznického servisu
Můžete mít sebelepší marketing, ale pokud nemáte obstaraný skvělý zákaznický servis, zákazníci se vám vracet nebudou. 81 % spotřebitelů uvedlo, že s větší pravděpodobností znovu nakoupí u obchodu, po pozitivní zkušenosti se zákaznickým servisem. To dokazuje, že stojí za to mít obstaraný kvalitní zákaznický servis. (1.) Buďte také aktivní na sociálních sítích. Až 67 % spotřebitelů totiž používá sociální sítě pro řešení problémů se zákaznickým servisem. Máte díky tomu větší pravděpodobnost, že si stávající zákazníky udržíte, pokud nastane nějaký problém. (2.)
Použité zdroje: