Lokální marketing se nejvíce vyplatí podnikům jejichž definice cílové skupiny je jasná – zákazníků v nejbližším okolí. S několika takovými podniky jsme spolupracovali a pomohli jim s jejich digitálním marketingem, správně zacíleným v jejich lokalitě. Co všechno do strategie lokálního marketingu patří a proč se vyplatí?
Obsah článku
- Lokální marketing v praxi: Zvýšení obratu o 20 %
- Z čeho se lokální marketingová strategie skládá?
- Proč se digitální marketing lokálním podnikům vyplatí?
Lokální marketing v praxi: Zvýšení obratu o 20 %
Jakou má digitální marketing sílu pro lokální podniky? O tom se můžete přesvědčit na příkladu pražské restaurace L’Osteria. Díky komplexní strategii jsme dokázali zvýšit její návštěvnost a popularitu na sociálních sítích. Příspěvky z restaurace zhlédlo přes 10 000 000 uživatelů a počet sledujících narostl o 8 000. Díky této efektivní spolupráci se navíc obrat restaurace zvýšil o 20 % oproti stejnému období minulý rok. Zajímá vás, jak jsme to dokázali? Podívejte se na klíčovou studii na toto téma.
Z čeho se lokální marketingová strategie skládá?
Marketingová strategie tohoto typu se skládá z několika částí digitálního marketingu. Její složky jsou:
- SEO optimalizace a optimalizace pro mobilní zařízení
- Marketing na sociálních sítích s lokálním obsahem
- Digitální reklama a PPC
SEO optimalizace a optimalizace pro mobilní zařízení
V SEO se převážně cílí na klíčová slova spojená s regionem, městem či ulicí. Jde o to, aby vaše firma měla správně optimalizovaný web pro vyhledávače. Nejčastěji se setkáte s klíčovými slovy typu „Nejlevnější kavárna Brno“, „Kavárna Pařížská“ atp. Důležité je také zaznamenání údajů do internetových katalogů jako je například Firmy.cz, Google firmy nebo Živé firmy. Na těchto stránkách jsou také důležitá hodnocení od vašich zákazníků. Optimalizace pro mobilní zařízení je také velmi důležitá. Google totiž přestává indexovat stránky, které nelze zobrazit na mobilních zařízeních.
Marketing na sociálních sítích s lokálním obsahem
Sociální sítě jsou nedílnou součástí digitálního marketingu. Zaměřte se převážně na obsah, který souvisí s regionem či městem, ve kterém působíte. Tvořte infografiky, publikujte zajímavosti, nebo přidávejte originální fotografie. Můžete se také přidat do lokálních skupin, které jsou populární zejména na Facebooku. Zapojte také influencer marketing a pozvěte do svého podniku influencery. Pokud nevíte jak na to, v Influencom vám postaráme o kompletní nastavení strategie a domluvíme vám spolupráce s influencery.
Digitální reklama a PPC
Na internetu lze inzerovat mnoha způsoby. Bannerovou reklamou na webech nebo například PPC reklamou (Pay-Per-Click). Spolu s dalšími nástroji jako Google Analytics 4 také sledovat jak jsou vaše reklamy efektivní či k jakým uživatelským akcím vedou. Navíc platíte jen tehdy, kdy na vaši reklamu uživatelé kliknout. Pokud vás problematika PPC reklam zajímá více, sepsali jsme pro vás článek o měření a analýze úspěšnosti PPC reklam.
Proč se digitální marketing lokálním podnikům vyplatí?
Odpověď je jednoduchá – Jedná se o budoucnost marketingu. Lidé na internetu a sociálních sítích tráví více a více času. Pro firmy je to tak skvělá možnost jak:
- zvýšit svou viditelnost na sociálních sítích,
- podpořit povědomí o značce
- získat konkurenční výhodu nad firmami, které do digitálního marketingu neinvestují,
- efektivně řídit náklady na reklamu s jasnými daty o účinnosti reklamy,
- snížit náklady na marketing oproti tradičním způsobům reklamy.
Věříme, že jste se v tomto článku dozvěděli, jak na lokální marketing v digitálním prostředí. Creaticomu se na tento marketing zaměřujeme. Využijte naše SEO služby a web development, správu PPC reklamy či influencer marketing. Přečte si také, jak copywriting a SEO může ovlivnit návštěvnost webu.