Je důležité pravidelně si připomínat, co je každý rok pro SEO optimalizace důležité. Rozhodli jsme se proto sepsat 8 rad, které vám pomůžou k lepším pozicím ve vyhledávačích. Nevíte kde začít? Vrhněte se hned na první radu!
Obsah článku
- Kde začít? U stránek, které vám vydělávají
- Žádné složitosti. Volte jednoduchý design stránky
- Nemusíte být nejlepší v technickém SEO. Překvapivé?
- Dokonale pokryjte téma. Vytvořte si tematické clustery
- Kvalita nad kvantitou aneb umělá inteligence nenapíše vše
- Interní linkbuilding. Dejte si záležet na interním odkazování
- Připravte si peněženku a investujte do kvalitních zpětných odkazů
- Odkazování se meze nekladou. Buďte při v linkbuildingu kreativní
1. Kde začít? U stránek, které vám vydělávají
Přemýšlíte u jakých stránek začít? Nejlépe u těch, které vám vydělávají. Podrobně zkontrolujte, zda každá stránka splňuje tyto náležitosti:
- Nadpis H1
- Meta titulek (Meta title)
- Meta popisek (Meta description)
- URL slug
- První věta na stránky obsahuje klíčové slovo
- Image alt text
Správně optimalizovaný web má tyto základní faktory správně zpracované. Můžete tak jednoduše získat náskok před konkurencí.
2. Žádné složitosti. Volte jednoduchý design stránky
Jedná se o faktor, na který mnoho správců webových stránek zapomíná. Přitom jednoduchý a přívětivý design stránky je to nejzákladnější, co se v SEO řeší. Dejte si proto záležet na tom, aby se zákazník na vašem webu orientoval bez problému. Tak se totiž poznají moderní webové stránky.
Jak to otestovat? Požádejte někoho ze svého okolí o „zkoušku přehlednosti“ a zadejte mu několik úkolů, které musí splnit. Např. najdi ten a ten výrobek. Můžete si dokonce měřit, jak dlouho mu to bude trvat. Pokud zvládne najít požadované informace do padesáti dvou sekund (jedná se o průměrný čas na stránce podle webu MetricHQ), vaše stránka je dostatečně přehledná.
3. Nemusíte být nejlepší v technickém SEO. Překvapivé?
Ano, čtete správně. Opravdu nemusíte být nejlepší. Dokonce stačí abyste byli průměrní. Obecně vám stačí splnění kritérií na 80 až 85 %. Místo toho, abyste se snažili dosáhnout hodnoty 100, dejte si záležet na základech technického SEO. Co se mezi ně řadí?
- Zabezpečení stránky https certifikátem
- Kanonické URL adresy (např. https://www.creaticom.cz/blog/)
- Minimalizace rozbitých odkazů
- Odstranění duplicitního obsahu
- Úprava nerelevantního obsahu
- Správné indexování jednotlivých stránek
- Načítání webu pod 3 sekundy
O základech, na které si musíte dát pozor jsme již napsali článek.
4. Dokonale pokryjte téma. Vytvořte si tématické clustery
Pokud nevíte, co si pod pojmem „cluster“ představit, dovolíme si krátkou definici od SEO specialisty Michala Binky: „Topic cluster jsou seskupené tematicky sourodé stránky navržené tak, aby komplexně pokryly celé téma.“
Nejvíce se tato strategie hodí pro e-shopy, které mají opravdu mnoho stránek, ve kterých je potřeba udělat pořádek.
Ze všeho nejdříve si sestavte plán k tvoření clusterů, na které se chcete zaměřit. Ze zkušenosti doporučujeme vytvořit jeden kvalitní cluster a až poté se vrhnout na další. Je to mnohem efektivnější než jich dělat několik najednou. Clustry jsou navíc dobré pro budování autority vašeho webu.
5. Kvalita nad kvantitou aneb umělá inteligence nenapíše vše
Dalo by se říci, že tato rada je takový „evergreen“ v SEO. Přesto ji hodně firem nedodržuje. Ze všeho nejdříve se vyplatí udělat rozsáhlou analýzu klíčových slov seřazenou podle počtu vyhledávání a konkurence. Dále si sestavte plán obsahu, který chcete publikovat na svůj web a sociální sítě. Při sestavování zohledněte:
- Velikost vašeho marketingového týmu
- Dobu, ve které píšete (jiná témata jsou populární v jiném ročním období)
- Popularitu jednotlivých témat ve vašem oboru
- Pravidelnost se kterou chcete publikovat obsah
Umělou inteligenci používejte s rozumem, například k vytvoření osnovy článku či analýze obsahu konkurence.. Berte v potaz, že zákazníci poznají text vygenerovaný umělou inteligencí. Místo toho, abyste napsali: „Největší generaci aktiv vám zajistí správně konfigurovaná SEO strategie“ raději napište: „K většímu zisku vám pomůže správně nastavená SEO strategie.“ Internet je plný textů bez „lidského ducha“, tak se odlišujte tím, že píšete dobře.
6. Interní linkbuilding. Dejte si záležet na interním odkazování
Pro SEO optimalizace webu je velmi důležité budování zpětných odkazů (tzv. link building). Většina lidí si toto sousloví spojí hlavně s externím SEO. Velmi důležité je ale i interní odkazování, které mnohdy dokáže dohnat i samotný externí linkbuilding. Vyhraďte si tedy čas i na svou stránku a poctivě vybudujte interní odkazy, které vašim návštěvníkům pomohou v orientaci na webové stránce. Nejlepší stránky, jako například Alza.cz, mají interní linkbuilding skvěle zvládnutý.
7. Připravte si peněženku a investujte do kvalitních zpětných odkazů
Zpětné odkazy můžete samozřejmě získat i zdarma, například pomocí výměny odkazů či metodou „Linkbaiting“. Do těchto odkazů ale vkládáte něco dražšího, než jsou peníze – váš čas. Získání kvalitního zpětného odkazu je mnohdy velmi časově náročné a na některé stránky se vůbec nedostanete. Vyhraďte si proto finance na investici do zpětných odkazů. Vyplatí se zkrátka více než ty získané za několik měsíců práce.
8. Odkazování se meze nekladou. Buďte v linkbuildingu kreativní
U odkazů ještě chvíli zůstaneme. I při budování zpětných odkazů můžete být kreativní. Zmínky o vás totiž nejsou pouze na webové stránce, ale i na sociálních sítích, dalších webových stránkách atd. Zpětné odkazy můžete přenést i mimo digitální svět v podobě QR kódů. Zatímco na Instagramu nebo Pinterestu s nimi moc neoslníte, mezi sociální sítě přívětivé k odkazování patří Facebook, X (dříve Twitter), Reddit, Youtube nebo například LinkedIn.
V tomto článku jsme se podívali na osm rad, které vám pomohou k lepším pozicím ve vyhledávačích. Pokud se plánujete o SEO zajímat více, přihlaste se na naše školení nebo využijte naše služby SEO optimalizace. Náš blog je navíc plný rad a tipů týkajících se marketingu.
Použité zdroje: