Jak správně vytvořit webové stránky: 7 nejčastějších chyb a jak se jim vyhnout

Chyby při vytváření webových stránek mohou mít katastrofální důsledky, zejména pro nováčky v oblasti tvorby webů. V dnešním článku se podíváme na to, jak jim předejít a ukážeme si přehled nejčastějších chyb, kterých se uživatelé při vytváření webových stránek dopouštějí.

Obsah článku

Proč se vyvarovat chybám při vytváření webových stránek?

Kvalitní webové stránky jsou v dnešní době nezbytností pro jakýkoliv typ podnikání. Váš web by tak měl mít co nejméně chyb, nejlépe žádné. Ignorované nedostatky mohou váš web navíc zpomalit, snížit jeho hodnotu pro návštěvníky a dokonce negativně ovlivnit SEO.

Právě optimalizace pro vyhledávače (SEO) je životně důležitá pro online úspěch. Jakékoliv chyby na stránce nepříznivě ovlivňují pozice ve vyhledávačích. Doporučujeme vám provádět pravidelný SEO audit, díky kterému odhalíte chyby ještě předtím, než se váš web začne posouvat ve výsledcích vyhledávání níže.

Stručný přehled nejčastějších chyb

Každý, kdo se pustí do vytváření webu, se může dopustit chyb. Některé jsou zanedbatelné, ale jiné můžou mít velký vliv na zkušenosti návštěvníků s Vaším webem. Web tvoříte hlavně pro návštěvníky, a proto jim musíte vytvořit to graficky nejpřehlednější a technicky nejspolehlivější prostředí. Právě proto jsme sestavili seznam šesti nejčastějších chyb, kterých se lidé při vytváření prvního webu nejčastěji dopouštějí.

1. Zanedbání zabezpečení webu

Bezpečnost by měla být prioritou pro každou webovou stránku, právě proto ji uvádíme na první pozici. Nechráněné weby jsou náchylnější k útokům a mohou být kompromitovány, což vede ke ztrátě důvěry uživatelů a možným právním problémům. Stránky bez tzv. SSL certifikátu (https://) se navíc nemusí některým uživatelům ve vyhledávači zobrazit. Doporučujeme proto, abyste pravidelně aktualizovali svůj software, používali silná hesla a zvážili použití bezpečnostního certifikátu SSL. Někteří poskytovatelé webhostingových služeb jej poskytují zdarma.

2. Nedostatečná mobilní optimalizace

Mobilní optimalizace

V dnešní době je mobilní optimalizace nezbytná. Uživatelé čím dál častěji navštěvují webové stránky z mobilních zařízení, která již dominují online prostoru. I samotný Google se rozhodl zaměřit na uživatele těchto zařízení a snaží se pro ně svůj vyhledávač optimalizovat. Proto bychom si ze samotného vyhledávače měli vzít příklad a sami optimalizovat pro chytré telefony. Web, který není optimalizován pro mobilní zařízení může ztratit mnoho návštěvníků i přes kvalitní webdesign v desktopové verzi.

3. Nejasný nebo složitý design

Mnoho začínajících vývojářů má tendenci přeplnit své weby designovými prvky a informacemi v naději, že to zapůsobí na návštěvníky. Ve skutečnosti může příliš mnoho vizuálního „šumu“ odradit návštěvníky a způsobit to, že opustí vaši stránku. Doporučujeme udržovat design čistý, jednoduchý a intuitivní.

Webový design je mnohem více než jen estetika. Ovlivňuje, jak návštěvníci vnímají vaši značku a jak snadno s vaším webem interagují. Přehledný web design je klíčový pro e-shopy či stránky s mnoha informacemi. Návštěvník se musí rychle zorientovat a na první pohled vědět, kde co hledat.

4. Příliš dlouhé texty na webu

Tato chyba je u nově založených webů poměrně častá. Uživatelům chcete předat co nejvíce informací a tak sepíšete dlouhý text o historii Vaší firmy, či na osobní web napíšete svůj životní příběh. Mějte však na paměti, že web tvoříte hlavně pro koncového uživatele a podle toho by se měl řídit i rozsah textů. Ke kontrole textů doporučujeme následující kroky:

  • Zeptejte se sami sebe „Pokud bych tento text viděl u někoho jiného, chtěl bych ho číst?“ Pokud je Vaše odpověď „ne“, budete muset příspěvek přepsat tak, aby se četl dobře i vám.
  • Pokud v textu vidíte dlouhý odstavec, popřemýšlejte nad tím, jestli se nedá rozdělit do více odstavců či do přehledného seznamu s odrážkami.
  • Seznamte se se šesti pravidly pro čisté psaní George Orwella. I bez kurzu copywritingu povznesete úroveň svých textů o laťku výše.

5. Nedostatek call-to-action (CTA) prvků

Call to Action


Call-to-action prvky, jako jsou tlačítka nebo odkazy, jsou zásadní pro řízení návštěvníků k určité akci. Můžete tak své budoucí zákazníky vyzvat k nákupu produktu, zaregistrování se k newsletteru nebo vyplnění kontaktního formuláře. Pokud na své webové stránce nemáte jasné a viditelné CTA prvky, můžete ztratit mnoho příležitostí ke konverzím.

6. Nedostatečná interakce s návštěvníky

Komunikace s návštěvníky je klíčová pro úspěch webové stránky. Ignorování dotazů nebo zpětné vazby, kterou poskytují, může vést k pocitu zanedbání. Věnujte čas odpovídání na komentáře, dotazy a recenze, abyste svým zákazníkům dokázali, že jsou pro vás opravdu důležití. Váš web bude díky tomu živý a dynamický.

7. Nedostatečná strategie obsahu

Webová stránka by měla mít jasně definovaný a cílený obsah. Pokud není obsah vašeho webu aktualizovaný, relevantní a hodnotný pro vaše návštěvníky, mohou rychle ztratit zájem a nepřijdou zpět. Je důležité mít plán pro pravidelné přidávání nového a zajímavého obsahu, který je užitečný pro vaše cílové publikum. Nejen že Vám strategie pomůže k lepším pozicím ve vyhledávačích, ale vaši návštěvníci si zvyknou na navštěvování a budou se pravidelně vracet.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!